Iscriviti ai Feed Aggiungimi su Facebook Seguimi su Twitter Aggiungimi su Google+ Segui il Canale di Youtube Seguimi su Pinterest

martedì 7 maggio 2013

Trieste triestina


- Nono, ma cosa vol dir che Trieste xe solo triestina?

- Vol dir che no la xe de nisun altro se no de se stessa, in pratica i ne vol far creder che semo italiani, ma in realtà semo solo triestini.

- E come xe posibile? A scola i ne insegna diverso. I ne ga dito che Trieste xe pasada al'Italia..

- Xe andà cusì, scolta ben:
Finida la guera, tuti i stati se ga meso d'acordo su come sarìa stà dopo, come sarìa stai i confini e i risarcimenti dei perdenti ai vincitori e cusì via.. i se ga trovà a Parigi e dopo aver trovà le soluzioni i ga scrito el Trattato di Pace di Parigi del 1947, che tuti ga firmà e quindi acetà.
Anche l'Italia ga recepì nel suo ordinamento legislativo, col decreto del presidente provisorio de lo stato 1430/47 che con la Legge 3054/52 diventa legge de lo stato a tutti i efeti "e fatto obbligo a chiunque spetti di rispettarlo e farlo rispettare".
Sto conceto te lo pol trovar anca nel art. 10 dela costituzion italiana "L'ordinamento giuridico italiano si conforma alle norme del diritto internazionale generalmente riconosciute." Quindi in sto momento tuto el Trattato di Pace xe legge del stato italian ancora in vigor.

- E nono, cosa xe scrito in sto Trattato di Pace?

- Xe sai longo, te digo solo la parte che parla de noi, el resto te studierà a scola..
L' art. 21 punto 1 disi: "E' costituito in forza del presente Trattato il Territorio Libero di Trieste […] Il Territorio Libero di Trieste è riconosciuto dalle Potenze Alleate ed Associate e dall'Italia, le quali convengono, che la sua integrità e indipendenza saranno assicurate dal Consiglio di Sicurezza delle Nazioni Unite."
Al punto 2 disi: "La sovranità italiana sulla zona costituente il Territorio Libero di Trieste [..] cesserà con l'entrata in vigore del presente Trattato."
El Trattato di Pace scrivi in modo chiaro e completo come ga de suceder el pasagio da la Sovranità Italiana a quela "Triestina". Nei allegati VII (Regime Provvisorio) e VI (Statuto Definitivo) vien definido nei partcolari come ga de eser el Territorio Libero di Trieste (TLT): indipendente, col proprio parlamento unicamerale con parlamentari eleti tra i cittadini nati e residenti a Trieste, con un Governatore Internazionale (non italian, né Jugoslavo, nè del TLT) nominà da l'O.N.U. e con pagà da l'ONU. E vien anche stabilì come l'Italia devi garantir le pensioni za maturade, l'integrità industriale e leteraria dei citadini del TLT e che questi no xe tignui a contribuir al risanamento del debito pubblico Italiano (allegato X). In più l'Italia devi agevolar in tuti i modi posibili l'economia e l'indipendenza del Territorio.

- Ma nono.. e chi controla dopo che tuto vegni fato come xe scrito?

- In teoria dovesi eser el Comissario del Governo, in Prefettura. Cusì scrivi anche Wikipedia: "Inoltre, nella Provincia di Trieste, presso la Prefettura, ha sede il Commissariato del Governo a tutela e garanzia degli accordi internazionali del Trattato di Pace con l'Italia firmato e ratificato nel 1947 e della Lettera d'Intento firmata a Londra nel 1954 dove avvenne l'estensione dell'amministrazione civile da parte del Governo Militare delle Potenze Alleate ed Associate, controllate dal Consiglio di Sicurezza dell'ONU, alla cosiddetta zona A del Territorio Libero di Trieste."


- Che robe! Ma perchè no se sa niente de ste robe?

- Eh.. xe tropi interesi drìo da parte italiana, se Trieste sarìa veramente zona franca, come dovesi eser, sarìa longhi per l'Italia! Pensa che diritura el tribunal xe abusivo:
Nel regime del Statuto Definitivo i disi inoltre che i citadini del TLT devi eser procesadi de un tribunal con dei magistrati nominadi dal Governator del TLT e con due soli gradi de giudizio, che vegni istituida una polizia locale e che, sopratuto, el stato devi eser neutrale e smilitarizzato.
Quindi el stato italian ga dovesto abolir la corte de appello dal tribunal de Trieste col Decreto Legislativo n. 1319 del Capo Provvisorio dello Stato del 4 ottobre 1947. La particolarità xe che sta legge xe ancora oggi in vigor! La legge che abolisi el tribunal de secondo grado del Friuli Venezia Giulia no xe mai stata abrogada! Forsi un tentativo i lo ga fato.. 61 ani dopo la sua entrada in vigor, ma el “distratto” legislator italian con el Decreto Legge n. 200 del 22 dicembre 2008 ga abrogà la lege sbaiada! anziché el Decreto Legislativo n. 1319 del 4 ottobre 1947 el ga cancellà el Decreto Legislativo n. 1319 del 4 novembre 1947, che no esisti! (vedi articolo relativo).

- E el porto, nono? che tanto i parla..

- Speta, no aver furia, che deso rivo.
Te go dito de alcuni alegati che xe nel Trattato di Pace di Parigi del 1947.. bon! ghe ne xe altri, e un de questi l'allegato VIII parla proprio de questo. Anzi, più che parlar, con questo alegato proprio se istituisi el PORTO FRANCO LIBERO INTERNAZIONALE DI TRIESTE.

- E cosa vol dir?

- Speta te go dito, abi pazienza. Vol dir el nostro porto xe un porto extraterritoriale, che significa che no xe de nisun stato al mondo, ma che inveze xe a disposizion de tuti i stati del mondo, infati nel'art. 3 al punto 2 recita: "L’istituzione di zone speciali nel Porto Libero sotto la giurisdizione esclusiva di uno Stato qualunque è incompatibile con lo status del Territorio Libero e del Porto Libero."
In più, con l'art. 5 al punto 2, (che disi: "Con riferimento all’importazione o esportazione dal o in transito attraverso il Porto Libero, le autorità del Territorio Libero non possono imporre, su tali merci, dazi doganali o pagamenti diversi da quelli imposti per servizi resi.") el nostro porto ga un'altra roba importante: oltre al trafico in esenzion doganale, ga anche la manipolazion de le merci, che vol dir che xe incentivà l'insediamento in porto de atività imprenditoriali internazionali perchè in esenzion fiscale, e pò disi, nel'art. 18 al punto 3, che tra i lavoratori devi eser asunti con titolo preferenziale i citadini residenti nel TLT.
Altra roba importantissima xe che l'amministrator del Porto Libero, come el governator, devi eser nominado da le Nazioni Unite e non devi eser de Nazionalità Italiana, nè Triestina, né Jugoslava, per poder tutelar gli interesi del Porto Libero e del Territorio Libero.


- E perchè alora xe tuto diverso adeso?

- Purtroppo dopo el Trattato di Pace xe vignuda, come te saverà za, la guerra fredda, e tra el 1947 e el 1954 la nomina del Governatore xe stada disturbada dai casini tra America e Russia, in pratica ognidun voleva un governator che propendesi più de la sua parte e quindi, avendo entrambi el dirito de veto, ogni volta che vigniva proposto un candidato che iera de una parte, l'altra lo bociava, e sicome el mondo iera spacà in due, no i trovava vie de mezo.
Cusì, ala fine, no rivando a trovar un governator che ghe andasi ben a tuti, col Memorandum di Londra del 1954 tra Italia, Irlanda, Jugoslavia e Regno Unito, vien deciso che l'aministrazion civile provisoria del TLT zona A pasa dal governo Militare Alleato all'Italia e della Zona B alla Jugoslavia. 
Ma sta'tento! Nisun ga parlà de sovranità, ma solo de aministrazion, e provisoria! cioè fin ala realizazion del TLT, come scivi l'art. 2: "[...] The Italian and Yugoslav Governments will forthwith extend their civil administration over the area for which they will have responsibility." (Wikipedia: Memorandum di Londra)
De quel momento, co la partenza de l'Esercito Alleato e l'arrivo dei Bersaglieri, se ga una vera e propria invasion militar, e resta el problema dela nomina del governator, che no se ga mai risolto fina a ogi.

- E Osimo alora? A scola i ne ga dito che col Trattato di Osimo Trieste diventa definitivamente italiana..

- Bale! I zerca de contarnela, ma no xe cusì. Col Trattato di Osimo no se parla de "sovranità" ma ancora e solo de "amministrazione", de confini amministrativi e de rispeto dele citadinanze. 
Sto tratato xe nullo per le Nazioni Unite perchè xe solo un trattato bilaterale, cioè solo tra due nazioni che no annulla nè modifica i trattati internazionali in vigor, perchè semplicemente no pol.
Basti pensar che solo l'Italia, e solo dopo 12 anni, nel 1987, lo ga presentà alle Nazioni Unite, e infati el segretario delle Nazioni Unite incaricado, ga scrito una prefazion, ciamada "pagina zero" do che el disi che Nazioni Unite ciol atto de l’esistenza de sto accordo bilaterale, ma non implica asolutamente che sto documento possi andar a modificar el Trattato di Pace o la 16esima Risoluzione del Consiglio di Sicurezza.

- Ma se ste robe se le sa, perchè alora nisun fa niente?

- I fa, i fa.. prima no se podeva per via de la guera freda, e l'Italia se profitava, ma deso che le robe xe cambiade, xe internet e informazion libera e xe cisturia, tuti sta incominciando a mover el cul. Difati xe za un mucio de triestini che ga firmà una "Petizione al Parlamento Europeo ai sensi del'articolo 227 del Trattato dell’Unione Europea sulla violazione del diritto di cittadinanza per i cittadini del Territorio Libero di Trieste".


Ma pò xe altre robe oltre a sta petizion, pensa che za più de 80 processi xe fermi per "difetto di giurisdizione", dove i giudici no i sa cosa far per dir che Trieste invece xe italiana. Adiritura un giudice ga chiesto, dopo che el Ministero de Giustizia, tramite l'ufficio esteri, ga delegà ai singoli magistrati de deliberar sul difetto de giurisdizion, la traduzion del Memorandum di Londra, perchè el se troverìa senza apogio italiano, solo soleto, a difenderse davanti al tribunal dell'AIA.
Pò un mucio de lori ga anche difidà el Tribunal italian a Trieste in quanto no competente per teritorialità.
Altri triestini, tanti, ga dichiarà nei seggi eletorali delle elezioni politiche 2013 e a quele regionali, con una dichiarazion scrita e firmada, de rifiutar el voto "in quanto le elezioni italiane sono illegali a Trieste".
Tanti, ancora, ga incomincià ad auto-tutelarse su le ingiunzioni de pagamento de Equitalia, disendo che no la xe competente per giurisdizion su Trieste.
E pò i fa cortei, i ga meso su una sede e un movimento e qualchidun se esposto più de i altri presentando anche una denuncia al TAR denunciando l'illegittimità delle elezioni regionali. L'ultima xe che i raccogli le firme per la nomina del Governator.. che Dio dasi! 

- Domani ghe chiedo ala prof de storia se la sa e perchè no la ne ga mai contà sta storia.

- Domandighe si, e se no la sa, vol dir che la fa finta o de no saver o de eser una prof de storia!
Deso movite, andemo a magnar che tu nona ne speta co la jota calda!

Nessun commento:

Posta un commento