Iscriviti ai Feed Aggiungimi su Facebook Seguimi su Twitter Aggiungimi su Google+ Segui il Canale di Youtube Seguimi su Pinterest

giovedì 16 maggio 2013

Che Dio dasi!



Driiiin.. Driiiin..

Lina - Pronto, chi xe?

Bruna - Ciau Lina, son mi, Bruna, come te sta? Te disturbo?

Lina - No, figurite, a sta ora go za disbratà tuto, Fedi xe ndà a far benzina in Jugo e mi stavo vardando tivù, ma no ghe xe gnente de bel a sta ora.. te stavo quasi per ciamar mi, ara ti! te me ga precedù!

Bruna - E mi go su el gulash che se cusina e no go gnanche mi niente de far deso, cusì te go ciamà.

Lina - In realtà vardavo, sì, tivù, ma nel fratempo lustravo un poca de argenteria, me go inacorto stamatina che la iera tuta nera ormai e la gaveva propio bisogno de una bela netada.

Bruna - E cos te vol.. no xe mai finì per noi, co ben te finisi de una parte te toca cominciar de l'altra!

Lina - Te sa, si! Miga come quei altri dò, i gaverà sì lavorà, ma deso i xe ben che in pension e no i fa un boro tuto el giorno!

Bruna - Almeno deso i xe ciapai de sto TLT, che Dio dasi che i rivi a far qualcosa de bon! Almeno no i buta via tempo a ciacolar in bar dei tempi che furono. Almeno i fa qualcosa de bon e de utile!

Lina - Si, si, meno mal, dei. Son sai contenta de Fedi, lo go visto come ringiovanì, animado, arzilo come un tempo. El xe sempre che el cori de qua e de là, che el ghe dà una man coi bancheti in cità e che el ghe fa promozion.

Bruna - Go visto si, anche Enio uguale, bon bon, speremo che porti a qualcosa.. Te ga sentì le ultime nius?

Lina - Che nius? Cosa xe suceso?

Bruna - Che finalmente l'altro giorno, per l'esateza el 15 maggio, xe incominciada in tribunal la "prima valutazione sul difetto di giurisdizione dell'autorità italiana nella zona A del Territorio Libero di Trieste", cusì citava l'articolo, go leto su Trieste Libera.

Lina - Orca no go leto ancora, dopo legio ben. Dime ti intanto, cosa diseva?

Bruna - Gnente.. intanto diseva - te strenzo, sa? - che un giudice italian no ga alcun potere a Trieste, perchè xe, come se sa, teritorio fora dela giurisdizion italiana, e spiega, per via del Memorandum di Londra. Perchè con quel Memorandum el governo italian ga ciapà el mandato fiduciario internazional per aministrar el TLT, ma in quel mandato iera comprese un poche de robe che l'Italia no ga tignù sai conto. Questo diseva in curto el mandato: garantir l'indipendenza, la democrazia e una bona aministrazion del TLT, promover la finalizazion del TLT- figurite! - garantir la parità giuridica dei citadini aministrai, indiferentemente dala lingua o cultura, conservar e promover el Porto Libero internazionale nel'interesse del TLT e dela comunità internazionale, mantignir i conti e le tasse separai dei quei del'Italia e no domandar tasse relative al debito publico italian.



Lina - Quel che diseva so ben, go studià sai la question, ma te fa sempre ben a ribadirlo, sopratuto te dovesi ripeterghelo a Rita, la siora del terzo pian: mi go tentà più volte, ma ela per principio no la vol gnache leger e informarse ben, la disi de eser italiana, che l'Italia xe tuto, che se inventemo tuto e semo noi i mati che "no sa", ebene si, la disi propio che "no savemo", ma inveze ela? No la ga mai leto niente, i ghe ga dito a scola che xe cusì e de quel giorno, basta! no la ga più volesto saver altro. Legi, digo mi! Legi! xe trattati internazionali, a disposizion de tuti, no pol scriver bale, le bale al masimo xe quele che i te ga contà, o che ta ga leto sui libri de scola ale elementari, scriti nel pien dopoguera, che no ga el valor uficiale che inveze pol aver un trattato firmado de 21 nazioni!


Bruna - So, so, imagino.. anche mi me toca, co parlo in giro. Certi te scolta e se va a informar, e xe quei che de solito dopo te ringrazia de averghe verto i oci.. altri inveze no vol propio sentir parlar e se tapa le orece!
Comunque l'articolo dopo disi che el 17 luglio inizierà la discusion in tribunal, sulla validità del Trattato di Pace del 1947 di Parigi e del Memorandum di Londra del 1954.

Lina - Sarìa de sperar che no vegni fora robe de parte.. no ghe xe conflito de interessi, scolta? El tribunal italian co un giudice italian, che devi decider de una question cusì de alto interesse? Ghe volesi una roba super partes, un tribunal speciale internazionale, no? o una roba del genere, cosa te disi ti?

Bruna - E bon, speremo che i ciami almeno qualche esterno.. vederemo! Intanto za vedo el putiferio de bandiere de Trieste che sarà là fora quel giorno! Che Dio dasi!

Lina - Si, che Dio dasi veramente, stavolta pò servisi propio, no ga ancora tante scians Trieste, se resta soto el governo italian!
Bon, vado a meter via sti do tocheti de argento, che devo far zena.. tra un poco torna Fedi e no rivo a combinar più gnente che el me xe tra i pìe e el me insempia de ciacole!

Bruna - Ciau, se sentimo doman che andemo a far la spesa al'Ofer.

Nessun commento:

Posta un commento