Iscriviti ai Feed Aggiungimi su Facebook Seguimi su Twitter Aggiungimi su Google+ Segui il Canale di Youtube Seguimi su Pinterest

giovedì 30 maggio 2013

Bombardamenti e rifugi


- Nono, ma sicuro che te pol postegiar là? No te vedi che xe un segnal che no se pol?

- No te capissi un'ostia, ma no i te impara a scola? Quel xe un vecio segnal de rifugio antiaereo, ancora dela guera.. se vedi che de quela volta sta casa no i la ga ancora piturada, altro che segnal de divieto!

- Come sarìa rifugio? Cossa vol dir?

- Vol dir che co iera la guera, la seconda guera oviamente, e iera i bombardamenti, el Comando de Corpo de Stato Magiore gaveva ordinà de costruir dei rifugi, dove che la gente scampava co sentiva le sirene. Co te sentivi le sirene te ciapava una bela strenta, e te dovevi ciapar sù, impiantar tuto quel che te fazevi e corer a sconderte in rifugio.

- E perchè ga scrito U.S.? Cossa vol dir? xe inglese?

- Macchè inglese! Cossa ghe c'entra i inglesi? Quei doveva ancora rivar! U stava per "Uscita" e S stava per "Sicurezza", uscita de sicurezza pò!

- E perchè no i ga scrito "Entrata" invece de "Uscita"? Miga de dovevi scampar fora, te dovevi scampar dentro, no?

- Xe vero, te son acuto come tu nono, brevo, eco de chi che te ga ciapà! Però in sto caso no c'entra, perchè no iera fati per la gente che scampava, ma per chi che dopo li doveva zercar se vigniva zo la casa. Pensite che i doveva esser sai resistenti, anticrollo pò, ossia che anche se la casa vigniva zò, el rifugio soto restava intiero con tuti quei che ghe iera drento, e che iera anche 40 de lori, almeno cussì ghe iera stà ordinà ai costrutori dele case. Imagina se una casa vigniva bombardada: quei che iera imbusai, restava stropai drento e iera compito de chi che vigniva a zercarli de cavarli fora.. cussì, se iera scrito fora de dove che se li cavava fora e i li trovava subito.

- Se vedi che le prime volte no i trovava de dove entrar per ciorli, giusto nono?

- Si, probabile, e lora i ga scrito de fora el punto de dove che i gavesi dovudo uscir!

Nessun commento:

Posta un commento