Iscriviti ai Feed Aggiungimi su Facebook Seguimi su Twitter Aggiungimi su Google+ Segui il Canale di Youtube Seguimi su Pinterest

venerdì 31 maggio 2013

El motto de Giro

- Ara che strico, Enio, varda el giogo.
- No val parlar gavemo dito Fedi, orca! Se Enio no varda rangeve, ma dovè star ziti!
- Tranquilo Giorgeto, no go sentì, anca perchè go sbassà el volume del'auricolar.
- Si, si, sordo te son, ma solo co te comoda.. come te ga sentì cossa che go dito, lora?
- Scolta Giorgeto, no ga importanza, indiferente, tanto ciapè comunque bastonade, de noi e de tuti. No se ricorda nissun de l'ultima volta che gavè vinto..
- Cossa te parli monade Fedi, che anca l'altro giorno gavemo remenà quei dò che iera qua! Domandighe al nostro caro oste Rudi la remenada che ghe gavemo sonà.
- Vardè che ve sento, xe vero, propio una bela tranvada i ghe ga dà a quei due triestiliani..
- Ma chi iera? no gaverè miga zogà contro Loli e Piston, povereti?
- No, dei, figurite.. lori che zoga a tresette! al massimo i zoga a scopa co le napoletane!
- E chi xe le napoletane?
- Mona de Giro, no le babe napoletane, le carte! intendevo dir.. ma cossa te digo a far!
- Ciò, Giro se ga sveià! Buta de bever dei!
- Bon, indiferente, volè saver alora o no volè saver? Tanto che contè che se i unici a vinzer..
- Ostregheta se volemo saver! Se i ga rivà a perder con voi devi meritar propio, de scoltar!
- Mona!
- Bon, conta, dai Giorgeto, movite.
- Alora, semo che zoghemo qua, in due, mi e Giro, tanto che spetemo qualchidun per farse una bela partida in quatro e vinzer qualche bevuda, e che sorsegemo un poco de quel bon che Rudi ne ga portà de provar. In quel vien dentro due de lori e, dopo che i ga bevù dò bicieri, i ne domanda se volemo zogar. Noi oviamnete.. chi se tira indrìo?! E gavemo zogà. Bon, no te conto e no te digo, no i gaveva alba, ma no del zogo, quel anche i saveva, le regole, macome che i stricava e bussava! ala vanvera! mi no so con che logica, te giuro, sembrava propio casual. Ah, Enio, xe vero?
- Si, de no creder, se un no vedi coi sui oci no riva a imaginar. No gavemo miga capì, sa, el criterio. Ma el bel xe che tuta la partida i ga discusso che Trieste xe italiana, che "i morti dela guera", che "la madre patria".. el solito dei, robe de triestiliani, pò! Tanto i disi de volerghe ben a Trieste e pò..
- E voi? Povereti ara, propio qua i doveva capitar! Gavessi volù veder, che rider, ara!
- Cossa te vol, noi te sa come la pensemo, come voi, e no se gavemo risparmià, e intanto li bastonavimo coi punti. Giro pò, che zà de normale, col se impunta, xe una disgrazia per tuti, quel giorno el gaveva anca bevù un fià de tropo, e dovevi veder che robe.. discorsoni, nomi, fati, date, robe de comizio.. el ghe ga fato la testa come un balon, che anca mi e Rudi no podevimo più!
- Forsi xe per quel che gavè vinto, li gavè insempiai talmente tanto..
- Che mona che te son! Te dovevi sentir, altrochè!
- Pecà che no ierimo, ara. E dopo? Ghe gavè fato anche butar el giro?
- Si, ah, logico. "Chi perde paga il giro" xe anca scito int'ela tabela.. i ga pagà ziti e boni!
- La roba più de rider xe stà co i xe ndai via. I ne fà "Ricordeve che comunque Trieste xe sempre stada italiana e sempre lo sarà!" Ah Giorgeto, te se ricordi? Ti te son s'ciopà a rider, e Rudi robe che ghe ciapi un colpo, co le lagrime el iera, tuto paonazo co la vena sula fronte che sembrava che staghi per s'cioparghe, mai visto rider cussì tanto!
- Si, e Giro xe diventà quasi viola in facia, e serio el ghe fà "Ignoranti siete, leggetevi i libri di storia." tuto in italian forbito, pò incazà "Se i pezo nemici, quei che se lassa inzinganar dale volpi che pò ghe incula la merenda!" sa che Giro no ga pei, no? e dopo el ghe disi el suo motto personal, a vose alta, con quel tono che se capissi che el ga fato teatro,  "Triestini, fatti non foste per esser italiani, ma per seguire virtute e conoscenza!"


Nessun commento:

Posta un commento