Iscriviti ai Feed Aggiungimi su Facebook Seguimi su Twitter Aggiungimi su Google+ Segui il Canale di Youtube Seguimi su Pinterest

mercoledì 11 settembre 2013

15 settembre a Trieste



- Ma vara ti ciò, orca, proprio el 15 dovevo aver l'appuntamento..

- Che appuntamento te ga? Cossa xe ste robe che no so, Enio?

- Niente Bruna, sta calma, miga robe galanti! Gavemo el giudice di pace, no te se ricordi?

- Ah.. cossa, el 15 gavemo? Orca e come femo? No dovevimo andar al corteo de TLT?

- Appunto! quel xe el problema! Dieci mesi che spetemo de esser convocai per via de quei mone del quarto pian e proprio el 15 doveva cascar!

- E scolta Enio, no se podessi spostar? Magari se te ghe telefoni..

- Go za provà, no se pol, orca, l'unica xe problemi de salute.. quel pensavo.. dovemo inventarse qualcosa Bruna mia, al corteo noi dovemo andarghe, costi quel che costi!

Plim plooom..  Plim plooom..

- Chi xe qua Bruna, te speti gente?

- No ah, cossa so mi, va a verzer e vedi chi xe..

- Si? chi xe?

- Son mi Enio.. Fedi, disturbo?

- No, te scherzi? Vien su dai.

- Bon, rivo, verzi el porton però, se no te verzi..

- Ah si, ecco.

- Xe Fedi, Bruna, metti su caffè.

- Xe anche Lina?

- Cossa so mi? Desso vederemo..

- Ciao, permesso. No disturbo, sicuro?

- Ma cossa mai, dai, anzi, te pol dar una man.

- Ara che go due ernie, cossa te servi?

- No, tranquillo, no xe de rucar. Servi mover l'ingegno.. scolta qua. Te se ricordi che gavevimo fato una causa a quei del quarto pian per quel camin abusivo che i gaveva fatto?

- Si, cossa nassi? gaverè miga perso con quei mone, no?

- No, no.. ancora xe alto mar.. el 15 gavessimo appena de andar co l'avocato del giudice di pace che..

- El 15? ma sto mese? settembre? ma no xe la festa del TLT? no gavevi dito che vignivi anche voi?

- Eh, infatti.. per quel te pol iutar, ne servi una scusa per no andar del giudice e rimandar, solo una causa de salute pol esser.. documentada anche!

- Beh xe importante sta festa, xe el giorno prima de l'evento conclusivo de la serie "dialoghi con i Cittadini" che se tien (non a caso) a Trieste el 16 settembre 2013 alla Presenza de la Vice Presidente della Commissione, Viviane Reding.

- Proprio ghe disevo a Bruna un attimo fà, mi a qualsiasi costo ghe vado, e co la bandiera albardada in man!
El 15 settembre 1947 xe entrà in vigor el Trattato di pace, che all'articolo 21 ordina:
È costituito in forza del presente Trattato il Territorio Libero di Trieste, consistente dell’area che giace fra il mare Adriatico ed i confini definiti negli articoli 4 e 22 del presente Trattato. Il Territorio Libero di Trieste è riconosciuto dalle Potenze Alleate ed Associate e dall’Italia, le quali convengono, che la sua integrità e indipendenza saranno assicurate dal Consiglio di Sicurezza delle Nazioni Unite.
La sovranità italiana sulla zona costituente il Territorio Libero di Trieste, così come esso è sopra definito, cesserà con l’entrata in vigore del presente Trattato.
Dal momento in cui la sovranità italiana sulla predetta zona avrà cessato d’esistere il Territorio Libero di Trieste sarà governato in conformità di uno Strumento per il regime provvisorio, redatto dal Consiglio dei Ministri degli Esteri e approvato dal Consiglio di Sicurezza. [...]

Te devi darme una man a trovar una scusa.. xe troppo importante! Ti te son bravo, no, in ste robe?

- Te digo subito Enio, xe facile.. Ti de matina te se svei bonora, te bevi un bicier de acqua con dentro sciolto el tabacco de un cichin. Te speti co la calma un'oretta che fazi effetto e rivi la febbre, e co te vedi che se alza un poco la temperatura te ciami el dotor, te ghe disi che te ga mal de panza e te lo fa vignir a domicilio. Prima che el rivi te ciol una bela purga, in modo che col rivi te ga de andar in cesso.

- E basta cussì? Ma te son sicuro?

- No go mai provà, ma iera Aldo, che ga fato anni de carriera militar, e me contava che sto qua iera un metodo che usava certi soldai inamorai el giorno prima che el regimento dovessi andar in mission, per star a casa co la morosa e no dover partir.

- Bon ah, alora xe deciso, un poco de scagoto e via. Ma dopo riverò a vignir al corteo? In quanto tempo passa? No xe che me toca vignir col panolon?

- El panolon xe el meno, spero che no te servi, sinò stame lontan! El pezo sarà el cichin bevudo.. te farà sai nausea tuto el giorno.. però te poderà vignir. E forsi che qualche bicer de rosso te caverà tuto e te salterà come un fiol..

- Infatti, volevo dir! anzi, più che un bicer de rosso, me porterò la fiascheta co la grapa de Rudi che no se sa mai! Quela fa risuscitar i morti!

- Bruna, ciche sicuro gavemo, ma purga? Fazo un salto in farmacia a cior?

- No, gavemo za, sa che son organizada e go tute ste robe.. ma.. Fedi, quanta purga el ga de cior?

- Ah no so mi.. Al posto suo ciolessi due o tre volte tanto quel che i scrivi de cior.. dopotutto devi sembrar che el sta mal, no? Cussì xe sicuro che el dotor ghe scrivi sul certificato. Se dovè esser sicuri per via del giudice..

- Urca cussì tanta? Bon ah, vederemo, go un poca de paura però..

- Bon adesso devo andar, iero del feramenta qua soto e son solo vignù a saludarve, go Lina che me speta a casa per andar de la paruchiera.

- Ma come, no la iera l'altro giorno?

- Bruna, a mi dime.. sa come la xe? la vol esser ben perchè la disi che i farà foto e video del corteo e resterà nela storia oltre che a girar su internet e tuto el mondo varderà. Te la conossi, no?

- Si, si, saludimela, ciao!

- Va ben, certo! E Enio.. portite la bandiera, ricordite.. e magari per sicurezza anche el pannolon!

Nessun commento:

Posta un commento