Iscriviti ai Feed Aggiungimi su Facebook Seguimi su Twitter Aggiungimi su Google+ Segui il Canale di Youtube Seguimi su Pinterest

venerdì 20 settembre 2013

Festa dell'Indipendenza del TLT a Trieste

- Nono, te me conti de domenica, de la Festa del TLT? La maestra ne ga dà de far un tema e mi gavevo le gare e no iero, e la ga dito che chi che no iera podeva domandar a chi che iera e far finta de far interviste.

- Cossa cossa..? Ripeti pian che no go capì un'ostia.. chi che iera chi? e dove?

- Ma ala festa de domenica.. no te ieri? La ga dito che chi no iera fisicamente presente, podeva farse contar de chi che inveze iera.. e scriver el tema come una specie de intervista.

- Ah bon, go capì si.. te devi parlar o più lento o più forte.. tu nono ormai xe vecio e se te parli tropo svelto e pian, no capisso ben..

- Vaben nono.

- Bon.. insoma, disemo intanto che sta manifestazion iera per festegiar l'aniversario, 66 anni, de quando che el 15 settembre 1947 xe stà emesso el proclama n. 1 del GMA, che sarìa el Governo Militare Alleato, e con sto proclama se pol dir che nassi efetivamente el Territorio Libero de Trieste. Vara qua:


- Ah per quel xe Festa de "Indipendenza"? Perchè de quel giorno esisti el TLT?

- Bravo! Si.. quel giorno xe propio nato el Territorio Libero di Trieste o Free Territory of Trieste o Tržaško Slobodno Ozemlje, o più facile TLT-STO-FTT. El Territorio Libero iera diviso in 18 comuni, la bandiera disi chi che desso li occupa ufficialmente e abusivamente:
Zona A:
Duino-Aurisina (Devin-Nabrežina)    
Sgonico (Zgonik)    
Monrupino (Repentabor)
Trieste (Trst)    
Muggia (Milje)    
San Dorligo della Valle (Dolina)

Zona B:
Villa Decani (Dekani)    
Capodistria (Koper)    
Isola d'Istria (Izola)    
Pirano (Piran)    
Maresego (Marezige)    
Monte di Capodistria (Šmarje)    
Umago (Umag)    
Buie (Buje)    
Verteneglio (Brtonigla)    
Grisignana (Grožnjan)    
Cittanova d'Istria (Novigrad)
Per questo tanta gente xe scesa in strada a sventolar bandiere, perchè i chiedi alle Nazioni Unite de intervenir per ripristinar la corretta citadinanza e nominar un Governator.

- Ma iera tanta gente come i disi?

- De più, sicuro de più de quel che i disi.. i giornai ga scrito 3500, ma no xe gnanche la metà, qualchidun altro inveze sui blog ga dito 8000, e non a torto.. tanti giornai intortai coi politici vol sminuir perchè.. ma xe un altro discorso, lassemo star desso.. Sappi che la testa del corteo iera za rivada in Corso Italia co ancora zente che doveva partir de la Stazion.. tute le Rive piene iera, de teste e bandiere, coi tamburi e applausi e zighi e cori! Un casin!

- Ma casin.. longhi? Feridi e taferugli te intendi? Go visto anche polizia, nono, nele foto..

- Ma nooo.. casin de gente e de festa iera! Quel tipo de casin disevo, dove tuti se diverti e xe contenti.. mai vista tanta gente andar tuti cussì d'acordo!
Pò no iera miga solo triestini.. iera gente de fora anche, triestini che lavora e vivi fora de Trieste e xe vignui aposta per festegiar e far la manifestazion che ga organizzà el Movimento Trieste Libera.. anche tanti sloveni e croati iera.. anche là i se sta movendo. Ara, go leto propio l'altro giorno su un blog de Isola che i se movi anche là. Sarìa propio ora che tuti lassi el passato e vardi un poco più in là, sopratuto per voi, fioi!

- Feeediiiii!  Movite, vignì a magnar che se sfredaaa!

- Te pol vardarte i video che gavemo registrà per farte ben un'idea, xe quasi tuta la manifestazion.. la qualità xe cista e se vedi come i orbi!.. Enio, che doveva riprender tuto co la nova videocamera, ga fato el corteo in giro per tuti i gabineti del centro.. In tuto xe sette video e nel sesto se senti anche tutto el comizio, vardili che merita!


- E cossa el gaveva?

- Mal de panza pò, scagot.. sai, sai forte! Cussì ne ga tocà far col telefonin de tu nona, che xe quel che xe! Movemose! Andemo dei, che la ga fato i gnochi col gulash che te piasi e se se sfreda xe un pecà!

Nessun commento:

Posta un commento