Iscriviti ai Feed Aggiungimi su Facebook Seguimi su Twitter Aggiungimi su Google+ Segui il Canale di Youtube Seguimi su Pinterest

venerdì 4 ottobre 2013

Un figurin de merda "simbolico"



Prologo 2 →   Simboli o no simboli?

Come capita spesso, nell'antica "Osteria de Rudi" si ritrovano, oltre al sempre allegro e pungente Rudi, a qualche ospite di passaggio e a qualche altro affezionato avventore, i soliti amici Enio, Fedi, Giro e Giorgetto per qualche bicchierino, un "rebechin" e un'immancabile partita a carte.. coteccio, briscola o tresette che sia.

- Rudi, ma te ga letto la smentida sul Piccolo?
- Che smentida? De cossa te parli?
- Ma quela che ga scrito el Piccolo in picio.. tuti quei casini per sti simboli de l'Onu e la famosa Mail della Song..
- No che no go leto.. dove iera?
- Eh, te go dito Fedi che gnanche lui gaveva visto, paga un giro!
- Ma come no te ga leto.. Ma vara ti, te ga el giornal qua tuto el giorno e no te ga visto..
- Cossa te vol che el gabi letto, xe scrito talmente trafelà.. i se vergognava a scriver, pò!
- E cossa no te li conossi? Per cossa se ciama "Bugiardel"?
- Ara legi qua, sulla Voce di Trieste, cussì te se fa un'idea..
- Incredibile! De no creder el coraggio spudorato con cui i metti in piazza le notizie.. meno mal che oramai co l'informazion, grazie a internet, no se scherza più.. Cossa i credi ancora de insempiar la gente?
- Bon, bon.. buta le carte, dei, che femo notte senò!
- Furbi i xe, te digo mi!
- Ma cossa mai! Furbi un boro! I se tira soli la zappa sui pìe!
- Alza ste carte dei, movite che me indormenzo!
- Rudi, porta una caraffa per favor, grazie!
- Ma.. scolta una roba.. ma lori pol dir ste robe senza pagar le conseguenze?
- Cossa te intendi Giro?
- Digo.. i podeva publicar una mail privata, cussì.. senza pagar dopo le conseguenze? Tutta sta privacy de qua, privacy de là..
- Mah.. cossa so mi! Fatto sta che el figurin de merda se lo ga fato lori, e anche grando!
- E anche doppio!  Brindemo! Cin!
- Prosit! Cin! Viva Trieste e el Territorio Libero, el Porto e i triestini!
- Prosit! Viva! Cin!
- ♫ ♪ ♩ Ein Prosit, ein Prosit, der Gemuetlichkeit, ♬ ♩ ♫ ♭ Ein Prosit, ein Prosit, der Gemuetlichkeit, ♫ ♭ ♪ ♬ ♩ Ein.. Zwei.. Trei Gsuffer! ♫ ♭ ♪ ♬ ♩ ♫ ♭ ..

giovedì 3 ottobre 2013

Povera Italia

Fedi e Enio si incontrano dal panettiere, come quasi tutte le mattine..

- Ciao Enio, come xe?
- Ciau! Lassa star che no go dormì un boro.. mal de schena che no te conto.. no savevo de che parte voltarme, fin che me son alzà e me go messo a vardar tivù.
- Che bruto, ara! So ben perchè anche mi me ciapa ogni tanto, mi alla cervicale.. robe che no te digo! un mal de testa lucinante me vien..
- Meno mal che xe Bruna, che me ga messo arnica e un poco ga funzionà!
- Anche mi dopro, si, funzia ben! Ste bone donne che gavemo le sa tuti i rimedi.. un più del diavolo.. meno mal! E scolta, coss te ga vardà de bel a quele ore?
- Ah, coss te vol.. cercavo qualcossa che me distrai.. ma invece iera tuti che parlava de sto klinz de governo Letta.. robe de mal de panza! Povera Italia!
- Mamamia, si, te prego.. de vergognarse a esser italiani.. bon che noi no semo! Viva Trieste e el TLT!
- Ara, propio de vergognarse! Infati, te vol saver? Xe dò giorni che finalmente no sentimo più rumori de quei mone del quarto pian che fa sempre un tàl scandàl..! Quei.. come se ciama? No me ricordo mai el nome.. bon, insoma pò, quei! te ga capì quai, no? I triestiliani pò..
- Come no! So chi.. ma cossa i se vergogna?
- Apunto! per quel no se li senti più.. forsi che stavolta i capissi che i li ciol pel cul.. e un poco i se vergogna de farse veder in giro dopo che i ga tanto dito che l'Italia xe la loro madrepatria, che no li abandonerà mai e via cussì.. invece no la abandona solo lori, povereti de Trieste in mezo a tuti sti "indipendentisti", come i ne ciama.. li abandona tuti, ma tuti quanti i taliani e li lassa a remengo!
- Per mi no i capissi! E se anche i capirìa, no i ameterìa mai, tropo orgogliosi per ameter! Però almeno che i cominci a vergognarse xe un poco bon!
- Mi propio no capisso come se pol ostinarse in sto modo.. capisso chi, a ragion veduta, sposa un'idea.. un credo.. ma lori che rifiuta a priori senza gnanche leger e documentarse e co te ghe disi "legi qua" e te ghe fa veder un trattato internazionale, i te rispondi "cossa c'entra?".. "no xe le carte che fa la storia".. "xe roba de sessanta anni fà".. e monade simili! I dovessi dir "te ga ragion a solevar un dubio, vardemo se le carte xe valide.. e se cussì xe, mi che voio esser comunque talian perchè la sento la mia terra, o vado via, apunto in Italia, opur me batto per chieder l'annession de Trieste all'Italia", per inciso, come no xe stà mai fato dal '47! Che per inciso, se i domandassi desso sarìa propio una barzelletta, chi te vol che aspiri a passar sotto l'Italia.. solo un.. bon, bon, te ga capì, no? semo in logo publico, che ancora no ofendemo qualchidun!
- No so cossa risponderte, gnanche mi no li capisso.. anche mi go provà a spiegarghe qualche volta, ma xe impossibile.. specie a certi che in teoria dovessi saver ste robe, anche gente in alto, studiada, che fà politica.. xe che lori ga tuti i interessi a restar cussì.. e i pensa che se no i te dà bada dopo un poco te se dimentichi e resta tutto cussì..
- Povereti, secondo mi i xe talmente cagai che i se la conta soli e co riverà la sveia sarà come un scopeloto!
- Bon, bon.. comunque te vederà che tra un poco sc'iopa tuto e vegnerà un ribalton!
- Si, ah.. la gente no ga più schei per pianzer, la crescita no cressi.. e lori cossa fa? I ne aumenta l'iva! Volponi! Chi ghe la cazza!?! Te digo mi.. te vederà che robe che vegnerà..
- Speremo solo che ste Nazioni Unite se movi a vignir a meter in chiaro che qua a Trieste no xe Italia!
- Prima che i ne ciuci altri bori! Maledeta quela barca!
- Ara che toca ti, movite!
- Urca, si.. Bongiorno bella! Le solite quattro sc'iopete bianche a nome "Bruna" e pò un krapfen.. quel là de drio, el più s'gionfo, che magno subito. Grazie.
- Ma Enio.. e col colesterolo?
- Tasi! Per quel magno subito.. no dirghe a Bruna che sinò la me ziga!


mercoledì 2 ottobre 2013

Musica ai tempi d'oggi


Driiinnn.. Driiinnn..

- Pronto? Chi xe?
- Ciao Enio, son mi, Fedi!
- Fedi caro, come xe? Cossa nassi che te ciami a ste ore? Niente spavada dopomagnà oggi?
- No la me dà pase.. No rivavo ciapar sonno.. colpa de Spotify.. quei zurli ga messo a pagamento e Lina no pol più scoltar musica. Mi ghe go dito "Cossa te ciava? Scolteremo de novo le cassette de una volta" ma la ga dito che le xe in fondo alla cantina.. sa cossa vol dir no? te ga visto la mia cantina?
- Urca! Se le xe in fondo a quel budel te ga voia! No te invidio sicuro! Quanto la xe longa?
- Quindici metri! Col klinz che vado a ciorle! Le ga volude ela in fondo, "tanto no servi più" la diseva..
- E come fè? Te convien sonarghe ti le canzonete e pòbon!
- No cior pel cul.. Voi no usavi spotify per scoltar musica?
- Si, anche noi, ma gavemo ancora due mesi de bonus.. penseremo!
- Comunque te go ciamà per dirte che te ghe domandi a tua nipote, che xe là, se se pol risolver senza pagar.. sa che lori sa sempre una più del diavolo per no pagar, no? Nove generazioni pò..
- Ah bravo, xe vero, no go pensà de domandarghe.. speta un attimo in linea.
Passa dò minuti e Enio torna al telefono.
- Ecome! Te son ancora là?
- Si ah.. dò te vol che vado?
- Scolta, alora, te devi cavar via Spotify e meter un altro meio che no ga limiti de tempo.. la me ga dito che xe meio anche per altre robe ma no me ricordo quali, te scoprirà ti. El nome xe Grooveshark. No xe una roba che te installi, te scolti direttamente dal browser, figon!
- E bon, desso ghe digo subito a Lina e speremo ben dai. Cossa la me insempia mi co ste robe!
- Comunque proveremo anche noi sto Grooveshark, no vedo l'ora, cussì cavemo subito sto klinz de Spotify! Bon, desso te pol andar a farte un bel spavin! Sogni d'oro!
- Si, ah! Ringrazia tua nipote, ciau Enio, stame ben!